وحید سعیدی: ابراهیم وحیدزاده جزو معدود کمدی‌سازانی است که استعداد خنده گرفتن از مخاطبش را دارد آن هم بدون اینکه بخواهد زور اضافی بزند.

البته برخی مواقع در این کار خیلی موفق بود و برخی مواقع هم آنچنان که باید و شاید نتوانسته از پس کاری که بلد است به خوبی بربیاید. او پس از «شام عروسی» که موفقیت تجاری خوبی برایش به همراه داشت تصمیم به ساخت فیلم سینمایی «تاکسی نارنجی» گرفت.

فیلمی که باز در آن قرار بود وحیدزاده از بازیگران در نقش‌های نامتعارف و جذاب استفاده کند که می‌توان از نقش مرضیه برومند در «تحفه‌ها»، ثریا قاسمی در «مجسمه»، آزیتا حاجیان در «معادله» و امین حیایی در «شام عروسی» به عنوان نمونه‌هایی در این زمینه اشاره کرد. حالا او در «تاکسی نارنجی» نقش‌های خاص و جذابش را به ماهایا پطروسیان، علی دهکردی و آزیتا حاجیان سپرده است.

به گفته افشین رضایی مدیر روابط عمومی پروژه پطروسیان در نقش پیرزنی هفتاد ساله که بسیار – پرحرف و سمج است ظاهر شده و علی دهکردی هم ایفاگر نقش پسر او به نام «سیمون» است.

پسری که در ظاهر آدمی است که بیشتر به مادرش تکیه دارد. و تابع نظرات اوست و اما راننده تاکسی نارنجی هم زنی است به نام «سیمین» که نقش او را آزیتا حاجیان برعهده دارد. زنی که دارای سه فرزند است و با تاکسی‌اش در جزیره کیش امورات زندگی را می‌گذراند. سیروس ابراهیم‌زاده، محمدرضا هدایتی، مهدی فقیه، رحیم هودی، ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، آرمیتا مرادی، بهاره سپاهی، الهه حصاری، میثاق زارع و محمود بنفشه‌خواه دیگر بازیگران این فیلم هستند.

ابراهیم وحیدزاده قصد داشت این فیلم را که بنابه گفته خودش مملو از موقعیت‌های طنز است را اواخر زمستان 85 جلوی دوبین ببرد و حتی برخی از بازیگران فیلم هم ازجمله «ماهایا پطروسیان» برای کار دعوت شدند، اما به دلیل پیدا نشد سرمایه‌گذار، تولید فیلم به تعویق افتاد.

سرانجام پس از یک‌سال با رفع این مشکل، تاکسی نارنجی وارد مرحله تولید شد. گروه تولید از بیست‌ونهم بهمن ماه سال جاری وارد کیش و فیلمبرداری از روز اول اسفند ماه در این جزیره آغاز شد. بنابه گفته رضایی فیلمبرداری در جزیره کیش حدود یک ماه به طول می‌انجامد و در حال حاضر حدود 35درصد از کار جلوی دوربین رفته است.

قرار بر این است تا پس از ضبط سکانس‌های خارجی و برخی سکانس‌های داخلی گروه به تهران بازگردند و بخشی از سکانس‌های داخلی باقیمانده را که مربوط به جزیره کیش است در تهران جلوی دوربین ببرند.

«تاکسی نارنجی» براساس فیلمنامه‌ای از خود وحیدزاده به تصویر درآمده و در تولید آن داریوش یاری (مدیر فیلمبرداری)، بهروز معاونیان (مدیر صدابرداری)، امیر ترابی (طراح گریم)، حمید لیلاجی (طراح صحنه و لباس)، امیررضا معتمدی (جلوه‌های رایانه‌ای)، عباس شوقی (جلوه‌های ویژمیدانی)، و احمد بخشی (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز) همکاری دارند.

برای فیلم تاکسی نارنجی خلاصه قصه‌ای ارائه شده و به جای آن این متن از سوی گروه تولید فیلم ارائه شده است: یک زن جوان با سه فرزند خردسالش، دو مرد متفاوت با خصوصیاتی متفاوت اما خواسته‌ای مشابه، یک مامور پلیس و خلاصه یک پیرزن پرحرف و سمج و .... که همگی در جزیره کیش ماجراهایی را می‌آفرینند و...

همشهری امارات

کد خبر 45962

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز